DZIEŃ CZEKOLADY


 Jeden z najwdzięczniejszych tematów- czekolada. Do udziału w zajęciach nie trzeba było namawiać wychowanków. Młodsi i starsi uczestniczyli w nich bardzo aktywnie. Pomysły częściowo zaczerpnęłam ze stron internetowych. Parę z nich wydumałam sama. Trochę to trwało, ponieważ pierwszy raz organizowałam Internatowy Dzień Czekolady. W realizacji pomogły mi koleżanki, dzięki temu wszystko przebiegło, w mojej ocenie, świetnie. Przede wszystkim - zadowolone dzieci i szczerze zaangażowana młodzież. Myślę, że nie ma większej porażki niż  znudzeni uczestnicy. Takich sytuacji też doświadczyłam. Tym razem było słodko, wesoło, satysfakcjonująco. Kontynuacją zajęć był maraton filmowo- czytelniczy: Willy Wonka i fabryka czekolady.

Przygotowania do zajęć zaczęłam już we wrześniu, polegały przede wszystkim na gromadzeniu  czekolady. Dzięki darczyńcom uzbierało się jej całkiem sporo.

Materiały i pomoce:

prezentacja, rzutnik

puzzle przedstawiające torty

koperty

balony

wafle tortowe

dodatki do zdobienia ciast i tortów: pokruszone ciasteczka, płynna czekolada, sypka czekolada, owoce, patyczki, galaretki (u nas zastygły w filiżankach), czekolada w tabliczkach, ( wykorzystałyśmy ok. 30 tabliczek, czekoladę topiłyśmy, tarkowałyśmy, kruszyłyśmy)

Przebieg

Dla każdego uczestnika  przed imprezą zorganizowałyśmy "warsztat pracy" . Koperty zawierają "tortowe puzzle". Po ich ułożeniu powstały obrazki, które zainspirowały wychowanków podczas zdobienia galaretek.


 

1. Króciutka prezentacja: największa czekolada na świecie, najdroższa czekolada na świecie, rodzaje czekolady, informacja o zaplanowanych działaniach i konkursach.

2. "Milionerzy" - aplikacja LearningApps.

https://learningapps.org/display?v=padcoa0yj21 

3.Napisanie na balonach miłych słów pod adresem czekolady.  Część uczestników samodzielnie wykonała to zadanie, innym trzeba było pomóc. 








4. Malowanie czekoladą na waflach tortowych-powstały cudeńka.



5. Napisanie sypką  czekoladą swojego imienia na białej kartce lub tylko jego pierwszej litery - zależnie od możliwości dziecka.




6. Najbardziej malownicze działanie- zdobienie "galaretkowych babeczek". Inspiracją były puzzle, o których wspomniałam  powyżej. Naprawdę było co podziwiać.






7.Czekoladowa fontanna - samą fontannę i przepyszną czekoladę do niej zakupiło Stowarzyszenie "Kormoran". Na wcześniej przygotowanych stołach czekały owoce i patyczki. 


Chciałam poświęcić chwilę na czekoladowe fondue. Byłoby jednak stanowczo za słodko. Innym razem, może za rok.

Zajęcia  przeprowadziły:

 A.Chitruszko

J.Pogorzelska

J.Tafelska

 

 



Komentarze