STOP PLASTIKOWEJ ZIEMI

  

Czas zdalnej pracy minął. Mam nadzieję, że bezpowrotnie. Wracam do bloga już nie "zdalnie" i nie "wirtualnie", mam jednak nadzieję, iż  ciekawie. Siła dzielenia się nowymi pomysłami jest ogromna. Może  uda mi się kogoś zainspirować? Nowy rozdział zaczynam od tematyki ekologicznej. Jak sama stwierdziłam, ujęłam temat nieco przewrotnie, bo zasugerowałam uczestnikom zajęć potrzebę "ratowania"plastiku.  Jest on wszechobecny i na to wielkiego wpływu nie mamy. Możemy natomiast  postępować tak, aby zmniejszyć szkodliwość  "plastikowej dominacji".

  Propozycje skierowałam do młodszych dzieci. 

Zrealizowane działania

Zajęcia plastyczne

Materiały:

dwa większe plastikowe  wiaderka po kiszonej kapuście 

dwa plastikowe  wiaderka po twarogu

ścinki materiałów  ( wykorzystałam len)

sznurek

dwie plastikowe butelki

 plastikowa podkładka do prac plastycznych 

wstążka

klej na gorąco

 

Skleiłam górne krawędzie dużych wiaderek. Po ozdobieniu przez dzieci powstał  bardzo przydatny stojak do bibułek.  

Z pozostałych elementów zrobiliśmy taki przybornik na stolik:




 Może trochę przesadziliśmy z ozdobami, ale dzieci świetnie się przy tym bawiły, więc już tak zostało. Klejenie przebiegało pod moim, bardzo czujnym, okiem. Obawiałam się poparzeń.

2. Zajęcia  pt. "Na ratuuunek Plastkowi"

 Napisałam historię Plastka- małej, porzuconej buteleczki z plastiku. Całość tekstu pocięłam na większe fragmenty. Dzieci składały je w całość, sugerując się opowieścią czytaną przeze mnie. Towarzyszyła nam też prezentacja multimedialna z obrazkami. Ci  uczestnicy zajęć, którzy nie  potrafili odczytać fragmentów, stworzyli historyjkę obrazkową. Robiliśmy regularne przerwy na naukę piosenki. 


 

 

Ułożony tekst i ilustracje stworzyły całkiem ciekawy plakat, który wisi w naszej sali. Dzieci mają dodatkowy powód do dumy. Treść opowieści można pobrać z "moich pisadełek".

Źródła ilustracji: Internet.


 

Komentarze