Teatr w domu? Nic prostszego

Jak spędzaliśmy wspólnie czas?  Pamiętacie popołudniowe zajęcia? Myślę, że wielu z Was przypomina sobie różne formy teatralne. Przymusowy pobyt w domu nie oznacza rezygnacji z tego typu zabaw.  Oto moja propozycja na dzisiaj i nadchodzący weekend : obejrzyjcie film, przygotujcie potrzebne materiały i stwórzcie najprostszy teatrzyk cieni:



1. Niezbędne materiały:
kartonowe pudełko, 
ostry nożyk  ( niezbędna pomoc starszego rodzeństwa lub rodziców),
biała kartka, 
taśma klejąca,
materiał na kurtynę,
kartka i kredki do wykonania tabliczki z nazwą teatru ,
lampka lub latarka,
nożyczki,
postacie występujące w teatrze ( nie muszą być zalaminowane),
drewniane patyczki ( mogą być długie patyczki do szaszłyków)




2. Zanim wykonamy postacie, musimy wybrać scenariusz. Napisałam na tę okazję krótki tekst. 

Dziś w łazience wielkie boje,
Pokłóciły się szczoteczki.
 Każda szepce słowa swoje
 - Zebrało się im na ploteczki. 

Droga pani, mnie dziś rano
Bardzo źle potraktowano.
Bo jak nazwać sytuację:
Strasznie pastą oblepioną 
Na półkę mnie postawiono.
- Wielką pani ma tu rację,
Nie zniosłabym ja tego,
Mnie włożono do kubeczka dokładnie umytego. 








Na to trzecia rzecze tak:
-Nic dziwnego, że o panią nie dba Kuba,
Z niego przecież wielki chwat,
A pani taka brzydka i gruba.
Moją urodę każdy docenia,
Ja jestem godna uwielbienia.
Wskakuj do kabiny prysznicowej,
Tam chociaż umyj sobie głowę.
 Schowaj się lepiej w głąb półeczki,
Niech zasłonią ciebie buteleczki.

 Zachwycona swym urokiem,
Tak się w siebie zapatrzyła,
Że gdy posuwistym krokiem,
Z szeregu się wynurzyła.
I z wielką siłą torowała sobie drogę
- Spadła z półeczki na podłogę.


 Szczekając wesoło wpadł do łazienki
Mikuś -szczoteczkę złapał w ostre ząbki.
Nic nie zostało z nieszczęsnej szczotki,
Straciła , biedna, wszystkie włoski.

Mama, gdy ujrzała szkodę,
Wyrzuciła do kosza niebogę.
                                            







       
Oj, tak to w życiu bywa
- Nadmierna pewność siebie okazuje się zdradliwa.              


           

3. Kształty do druku:









 Nie musisz laminować postaci, wystarczy podkleić je sztywną kartką.

4. Ostatnia propozycja na dzisiaj:







  Życzę udanego weekendu.






 


Komentarze