Inspiracje :Maraton czytelniczo-filmowy -"Labirynt Fauna"

   Maratony czytelniczo- filmowe wpisały się w tradycję internatu. Wbrew powszechnemu przekonaniu  młodzież chętnie w nich uczestniczy. Spotkania mają schematyczny przebieg: czytanie fragmentów książek, odniesienie ich do całości lektury, systematyczne  odwoływanie się do przygotowanej prezentacji, rozmowa podsumowująca.Zapraszamy słuchaczy, którzy poznają utwór, potem biorą udział w dyskusji    Przygotowania zaczynam od zapoznania uczestników z całością utworu, tłumaczę tematykę i problematykę. Młodzież doskonali technikę czytania.
  Dlaczego "Labirynt fauna"? Przyznaję, że miałam obiekcje. "Uprościłam" tekst, podczas maratonu komentowałam, przypominałam wcześniejsze wydarzenia, odwoływałam się do prezentacji. Pozytywny wpływ na odbiór emocjonalny miała muzyka.
 














Wzór tabeli wykorzystanej na zakończenie - młodzież decydowała, które wydarzenia  są fantastyczne, które realistyczne. Moją intencją było kierowanie rozmową tak, aby uczestnicy zwrócili uwagę na okrucieństwo wojny oraz rolę, jaką odegrała literatura w życiu Ofelii. Przytoczenie przykładów sytuacji  bliskich codzienności przyniosło spodziewany skutek- mogliśmy  zakończyć spotkanie odpowiednimi wnioskami. 


Komentarze