Maratony czytelniczo- filmowe wpisały się w tradycję internatu. Wbrew powszechnemu przekonaniu młodzież chętnie w nich uczestniczy. Spotkania mają schematyczny przebieg: czytanie fragmentów książek, odniesienie ich do całości lektury, systematyczne odwoływanie się do przygotowanej prezentacji, rozmowa podsumowująca.Zapraszamy słuchaczy, którzy poznają utwór, potem biorą udział w dyskusji Przygotowania zaczynam od zapoznania uczestników z całością utworu, tłumaczę tematykę i problematykę. Młodzież doskonali technikę czytania.
Dlaczego "Labirynt fauna"? Przyznaję, że miałam obiekcje. "Uprościłam" tekst, podczas maratonu komentowałam, przypominałam wcześniejsze wydarzenia, odwoływałam się do prezentacji. Pozytywny wpływ na odbiór emocjonalny miała muzyka.
![]() |
![]() |
Wzór tabeli wykorzystanej na zakończenie - młodzież decydowała, które wydarzenia są fantastyczne, które realistyczne. Moją intencją było kierowanie rozmową tak, aby uczestnicy zwrócili uwagę na okrucieństwo wojny oraz rolę, jaką odegrała literatura w życiu Ofelii. Przytoczenie przykładów sytuacji bliskich codzienności przyniosło spodziewany skutek- mogliśmy zakończyć spotkanie odpowiednimi wnioskami.
Komentarze
Prześlij komentarz