Maratony czytelniczo- filmowe wpisały się w tradycję internatu. Wbrew powszechnemu przekonaniu młodzież chętnie w nich uczestniczy. Spotkania mają schematyczny przebieg: czytanie fragmentów książek, odniesienie ich do całości lektury, systematyczne odwoływanie się do przygotowanej prezentacji, rozmowa podsumowująca.Zapraszamy słuchaczy, którzy poznają utwór, potem biorą udział w dyskusji Przygotowania zaczynam od zapoznania uczestników z całością utworu, tłumaczę tematykę i problematykę. Młodzież doskonali technikę czytania.
Dlaczego "Labirynt fauna"? Przyznaję, że miałam obiekcje. "Uprościłam" tekst, podczas maratonu komentowałam, przypominałam wcześniejsze wydarzenia, odwoływałam się do prezentacji. Pozytywny wpływ na odbiór emocjonalny miała muzyka.
Wzór tabeli wykorzystanej na zakończenie - młodzież decydowała, które wydarzenia są fantastyczne, które realistyczne. Moją intencją było kierowanie rozmową tak, aby uczestnicy zwrócili uwagę na okrucieństwo wojny oraz rolę, jaką odegrała literatura w życiu Ofelii. Przytoczenie przykładów sytuacji bliskich codzienności przyniosło spodziewany skutek- mogliśmy zakończyć spotkanie odpowiednimi wnioskami.
Komentarze
Prześlij komentarz